Kikker du etter svar på skoleplass?

Les om når du kan forvente svar, og hva du må gjøre dersom du ønsker å gjøre endringer fram til 1. mai.

Elever ser i mikroskop - Klikk for stort bildeKikker du etter svar på søknaden? Førsteinntaket skjer seinest 11. juli. Buskerud vgs.

Inntak til videregående skole skjer i flere runder.

• Seinest 11. juli er førsteinntaket klart.
  • Andreinntaket er klart noen uker senere.
  • Søkere som ikke får skoleplass i de to første inntaksrundene, blir stående på venteliste.
  • Innen 1. september vil alle elever med ungdomsrett ha mottatt et tilbud om skoleplass.

Du får SMS eller e-post når du har fått svar på søknad om skoleplass. Du må huske å takke ja til skoleplassen innen fristen på nettsidene til vigo.no.

Gjøre endringer etter 1. mars

Ordinære søkere med søknadsfrist 1. mars kan endre søknaden én gang frem til 1. mai.

For å gjøre endringen, må du ta kontakt med inntakskontoret eller skolerådgiver for å åpne VIGO for endring. VIGO er da åpen i tre dager.

Søkere med fortrinn og individuelt inntak med søknadsfrist 1. februar kan ikke endre søknaden etter søknadsfrist.

Er du søker i Buskerud, kan du kontakte Inntak og dimensjonering:

Kontakt oss på telefon 32 80 85 20
Telefontid mandag–fredag kl. 9–11 og 12–14
E-post: inntak@bfk.no

Se mer informasjon om inntak